måndag 28 mars 2016

Annandag påsk


... och här sitter jag i min morgonrock  och nyss druckit morgonkaffe, när det är storhelger brukar jag unna mej kaffe på morgonen annars är jag en temänniska.

Jag ska ha en egendag idag och pyssla om mej själv lite för det har varit full verksamhet hela veckan. Två sjukhusbesök, 1 bilprovning, serva kusin, ögondroppar och lite annat för att vardagen ska fungera för alla runt omkring och så påsklunch med Lotta o Eilert,  besök av syster med familj som var så roligt, vi till och med gratulerade Isolde fast hon inte har sin födelsedag förrän ut i april, och lilla Signe som är så härlig.

Jag tycker om att hjälpa de som är i min närhet och jag vill att vardagen ska flyta på som vanligt trots att det händer saker som hos mina grannar, jag kan ju bara inte bry mej, jag vill ju att frun ska kunna hälsa på sin make och jag har inte mera för mej än jag kan offra ett par timmar med ett sjukhusbesök, eller att kunna hjälpa till med något annat, jag behöver bara tänka på mej själv om jag vore i samma situation och ingen skulle hjälpa sej, ingen  som ville följa med till sjukhuset, till affären med mera, allt vardagligt som inte fungerar fullt ut när olyckan är framme. Jag känner en glädje i att hjälpa andra och det är väl något jag bär med mej från arbetslivet.

Ja så var det födelsedagskalas i går, trevligt med smörgåstårta och en jättegod hemgjort gräddtårta med hallon och jordgubbar och det blev några timmars trevlig samvaro.

Nu ska det bli ett besök i duschen och hårtvätt, kroppslotion och som sagt egenvård. Ha en bra dag trots det mulna vädret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar