måndag 21 december 2015

Måndag i julveckan


Nu börjar det bli spännande, hinner jag med det jag tänkt mej inför julen, jo då det ska nog gå bra. Jag har nyss stekt julköttbullarna och i morgon blir det skinkans tur, in i ugnen någon timme, steka revbensspjäll och hämta hem rulladen som ligger i saltlake hos grannen och den ska kokas med goda kryddor. Det är roligt att förbereda, jag tycker om det och jag hoppas att jag inte glömmer något eller någon men jag är ganska klar med det mesta inför helgen.

Jag måste återigen prisa teknikens under, jag skickade julkort och paket i god tid även till de amerikanska släktingarna och det fina familjefotot  från Ohio kom förra veckan och i torsdags kväll fick jag meddelande på datorn från Diana som bor i Toledo, så roligt att man kan svara och få bekräftelse inom någon minut att det vi skrivit till varandra kommer fram så snabbt. Vad blir nästa stora under?

Dagen före julafton firar vi med syster Annica och hennes familj. Det ska bli trevligt att träffas men lite synd om Annica som är nyopererad med en ny knäled men hon vill att vi ska göra som tidigare och vi får alla hjälpas åt så att det blir en bra eftermiddag och att tomten kommer som vanligt. Julafton är vi hemma hos mej i lugn och ro.

Jag har inte stressat upp mej något inför helgerna, pyntat lite då och då och ganska tidigt i år, julgranen är klädd och lyser så fint, jag har varit på två julbord med mycken god mat och trevligt umgänge och i eftermiddag har Siv varit hit och fikat och så bytte vi chokladaskar.

Det mest tråkiga är ju vädret och det rår vi inte på, God Jul på er alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar