torsdag 27 maj 2021

Jag kan inte förstå

 att gräset växer, löven blir större, att det kläcks fågelungar och det finns nyfödda djur i naturen när det är så kyligt. Jag har tillbringat drygt 2 timmar på åkgräsklipparen med mundering som om det vore vinter. Fleeetröja, långkalsonger, mössa och vantar och ändå var jag ruggig när jag kom in men då satt det fint med en temugg och ostsmörgås på nybakat grekiskt landbröd. Fortsättning följer med gräsklippning i morgon men då ska det ju bli varmare och iskaffe i stället för te, vem vet.

Förra veckan gick jag själv och handlade i butiken, men man blir lätt bortskämd, i går beställde jag varor hos ICA, det går ju mycket snabbare att handla på detta viset så denna vecka var det bara av bekvämlighet. Och så var det blommorna , idag var jag bestämd på att jag skulle köpa pelargoner och amplar, men när jag kom till Granngården var parkeringen i stort sett full av bilar och då ville jag inte gå in, lika var det hos ICA så jag är fortfarande utan växter, men kniper det så har vi ju Risbergs trädgård och innerst inne vill jag nog gärna åka dit och handla, jag brukar göra mina inköp där. Vi får se, vi har ju järnnätterna framför oss så det är kanske lika bra att vänta lite till. 

Senaste veckan tycker jag att det varit jättetråkigt, regn i stort sett varje dag och lite åska därtill så det var tur att mitt bokpaket kom så att hag har kunnat fördriva tiden men läsning blandat med stickning.

I går fick jag ett kort om flyttning som gjorde med riktigt glad. kära, gamla goda vänner kommer flyttandes från Härjedalen till Torsby, snabbt går det ibland och det ska bli så roligt när det blir dags för oss att träffas, vi kan kanske mötas tillsammans med ännu ett par som flyttade från Borås till Torsby för drygt ett år sedan. Vi har  ännu inte träffats då jag var sjuk när de flyttade hit och sen kom den eländiga pandemin.

Jag tänker  ju gärna på mat och under veckan har jag tittat i receptböcker och till helgen har jag bestämt mej för att göra en laxpudding med skirat smör och dill och en sallad, får se om mina nära och kära vill komma och äta tillsammans med mej på söndag, jag gillar fisk och för tillfället är jag inte så sugen på kött och en maträtt i form som klarar sej själv i ugnen är ju perfekt. Egentligen skulle jag ha gillat att bjuda Lotta o Eilert på Moccacino på söndag men då kom tanken att man får väl inte sitta vid samma bord och äta utan vi äter en husmanskost som sällan serveras här hemma på verandan.

Öbskar alla en fin helg och trevlig Mors dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar