måndag 3 augusti 2020

Jag har tröttnat på min köksmöbel, den var mörk och klumpig tyckte jag och den tog sin plats tills idag. 

När lägenheten efter min kusin skulle rensas ut var jag intressrad av att få köpa hennes matgrupp, och den blev min. I dag har jag och mågen hämtat hem möbeln och nu sitter jag här och skriver. När jag fick veta att vi kunde hämta fick jag energi, jag gladde mej åt att det skulle bli en förändring i mitt kök. Nu är möblemanget på plats, golvet torkat och rent och jag har gjort en rejäl gryta med köttfärssås för infrysning, det är bekvämt att ha klart. I morgon ska jag koka soppa på vitkål, potatis. morötter och lök samt vgetabilisk buljong, jag är inte särskilt glad i vanlig kålsoppa men den här med lite flera grönsaker i går bra, man kan faktiskt lägga i lite korv också.

Åter till köksmöbeln, jag har för någon vecka sedan sett ett tyg från Stoff och Stil som jag föll för, det var beige och svartrandigt och skulle sitta perfekt på stolsdynorna, men när jag skulle beställa tyget idag så hittar jag det inte det är kanske slutsålt men jag får leta vidare vi har ju Hantverkstán annars är det ju tunt med tygaffärer iomgivningen.

Jag tycker faktiskt att det har varit lite tunga veckor ett tag, jag är fortfarande ganska stäng på mej själv i coronasammanhang, jag har stor respekt för detta hemska och jag lider med de som ligger och inte kan förmedla sej på grund av andningshjälp.

Min bil har ju varit på reparation och förra söndagen fick jag den tillbaka, det känns skönt och hemtamt att få sätta sej bakom ratten i sin egen vagn, det var inga problem med att låna en bil men det blir inte detsamma men jag är tacksam att jag fick förtroendet att låna Volvon. Nästa reparation är planerad och det ska bytas kamrem?? tror jag att det heter.

Nu hoppas jag att augusti blir en fin månad för det behöver vi eftersom juli var så dålig, fleecejacka på när jag klippte gräs, i fredags när jag satt på gräsklipparen kom det hösttankar, plocka bort blommor och ta hem gran- och tallris, plocka mossa, börja planera för att göra dörrkransar, varje årstid har sin tjusning och jag kan bara hoppas att vintern ska bli bra, att danska famijen kan komma till jul. det kommer tankar och funderingar ett halvt år innan det är dags, så fungerar jag, har jag inga planer så mår jag inte bra.

Ha sköna augustiagar kära ni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar