måndag 30 december 2019

Måndag före nyårsafton


Usch vilken vecka det blev sedan senast, julhelgen blev inte alls vad jag hade hoppats och förväntat mej. Det var nog ingen kräksjuka jag drabbades av utan rejäla gallstensanfall, totalt tre stycken. Jag var i kontakt me vårdcentralen men det fanns inga läkartider  i fredags men fick rådet att åka till Torsby men gudskelov har jag lyckats hålla anfallen borta med dietmat, ganska trist men bra.

Alla barnen fick sina julklappar förutom Signe, jag kunde inte åka till julträffen i Torsby men hon har ssitt paket här som hon snart ska få. Lotta kom hem till mej på julafton och vi hade en mysig eftermiddag. På annandagen kom danska grannarna, det känns trygg att de är här och vi hade en liten julafton med paketbyte på torsdag, tyvärr hade jag tänkt mej att bjuda på lite mat men det gick inte för sej.

Emíl, den danske pojken som jag gillar mycket, är glad med rödrosiga kinder, han har åkt  pulka och skoter men idag är ju all snö borta så nu kommer väl cykeln fram, I morgon kväll kommer kanhända danska drottningen Connie och jag att fira in det nya året tillsammans etersom familjen är bortbjuden och vovven ska inte behöva vara ensam och rädd om det skjuts raketer och smällare. Egentligen är det väl synd att elda upp pengar tycker jag.

Nu önskar jag alla mina vänner ETT GOTT NYTT ÅR 2020, vi fortsätter att sträva på, om något känns motigt får vi fortsätta kämpa på som vi alltid har gjort.



1 kommentar: