måndag 18 november 2019

Tandläkarbesöket förra veckan


gjorde inte att min tandstatus blev bättre efter ett besök, torsdag morgon fick jag tid för att ta bort tandroten för den gick inte att bevara och det visade sej att två rötter måste tas bort, det var bara att gapa och ta emot bedövningssprutorna, fy så obehagligt det kändes och när bedövningen släppt så gör det ont och det drar även i stygnen. Allt kommer att ordna sej och den 27 november ska jag på återbesök.

I går började det att klia i fingrarna och jag ville börja förbereda julen lite, som vanligt räckte inte granriset som jag ska använda till dörrkransar så det blev en tur till skogen, trots att det var disigt och det kom ner lite fukt var det skönt att känna skogsluften. Den röda duken till altanbordet kom fram och blev pålagd så nu kan jag börja släppa fram mina små vänner, tomtarna. En gran till altanen fick jag också häromdagen, den sitter i sin julgransfot och jag har gett den vatten men så kom ett problem fram, belysningen gick sönder förra året och det verkar vara omöjligt att hitta en vanlig gammaldags belysning i affärerna, jag har frågat idag och fått svar att det finns inte av den gamla sorten utan nu är det 25 ljus i belysningarna och de ska tändas och släcks med en "dosa". Jag anser att 25 ljus blir ganska mycket i en vanlig gran, vi får se kanske det finns någon affär som har en gammal upplaga att sälja till mej annars får det väl bli ljusslingor.

När jag kom hem från grannarna i förmiddags började jag baka småkakor, så nu har jag 3 sorter i frysen, i morgon kommer Bosse S hit vid sex-tiden, jag sover tills jag vaknar och efter frukost och en liten hundrastning ska vi baka adventskransar och om lusten finns kvar så kanhända att det blir lite tekakor och nattlimpor sen är det säkert ganska fullt i mitt frysskåp då jag hämtade hem nötfärs under veckan, jag måste lovprisa de fantastiska förpackningarna, bara att plocka från lådan raka vägen in i frysen, så bekvämt.

Nu får vi hoppas att det inte händer några oförutsedda saker under veckan men i morgon ska jag försöka få influensasprutan om det inte är för mycket folk som köar.

Ha det fint i mörkret, mysljusen brinner hela dagarna och kvällarna här hos mej och nu ska jag sticka färdig sista ärmen på tröjan med ok det känns riktigt bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar