måndag 21 november 2016

Måndag


Jag har vaknat upp till det fortsatta gråa vädret med regn och i går kväll började det blåsa också. Mina tankar under helgen har varit om jag skulle försöka åka runt lite och kolla om det fanns någon adventsgran som jag själv skulle kunna ta hem, och det fanns det. efter en tur i skogen insåg jag att detta inte var något för en gammal dam med onda knän att klara själv så jag styrde kosan till ICA och inhandlade en rödgran. Hoppas att den är bättre än fjolårets för den var tung, stammen var grov så det var svårt att sätta på julgransfoten och hör och häpna, jag tyckte att den var alldeles för tät.

Jag har förberett mej förra veckan med att kolla julgransbelysningen för jag hade i bakhuvudet att den slocknade i vintras och så var det, Lotta kom och på något vi fick hon den att lysa så nu hoppas jag att den fungerar den här säsongen. Men, en liten grantopp fick jag med mej från skogen, den ska jag hänga broderade snöflingor i.

Jag känner mej riktigt nöjd med mej själv, jag julbakade förra veckan, jag tyckte faktiskt att det var riktigt roligt, så nu finns aventskransar, 5 sorters kakor och matbröd i frysen, så härligt. På torsdag ska jag hämta naturproducerad köttfärs hos Westlunds, det känns bra att veta att djuren har betat här hemma, kanske på min egen åkerbit, eftersom Stellan var jägare har vi i stort sett aldrig köpt kött förutom något griskött ibland annars har vi ätit det som naturen levererat.

I torsdagseftermiddag kom Noah och hans mamma hit och hämtade tröjan, jag blev så glad då de hade tid att sätta sej och dricka en kopp kaffe och så smakade vi på kakorna, hoppas att de kommer igen snart för det är roligt med ungdomar. På fredag kom mina grannfruar hit och vi hade en gemytlig stund.Det är så det ska vara, vi får inte ha för bråttom med vårt eget utan man ska ha tid för grannar och vänner.

I dag ska jag fylla tvättmaskinen, kanske stryka lite, plocka fram ljusstakar och stjärnor och kolla över så att allt fungerar, jag ska sticka halskanten färdig på en väst jag gjort och kanske göra en tur till Torsby och leverera västen.

Ha nu en bra dag alla, just nu verkar det som att det ljusnar lite ute, och ta nu era influensasprutor så att ni inte blir däckade av den, jag fick min i onsdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar