torsdag 21 februari 2013

Torsdag


Det var riktigt kallt i morse, -17,6grader och jag glömde köra in bilen i garaget i går kväll, ja glömde o glömde, jag tittade inte på termometern och jag tänkte inte på att det kunde bli så kallt. Det föll mej in att jag skulle åka till svägerska och se på glasögonbågar så jag ringer och säjer att jag kommer, men det visade sej att min bil startade inte så jag blev hämtad och hemkörd. Vilken tur man kan ha och när jag kom hem har motorvärmaren gjort sitt och det var bara att starta och åka.

I går förmiddag var det mulet och tråkigt så jag var till Blomsteraffären och köpte en bukett tulpaner och semlor och åkte till en väninna som fått tråkigheter och vi fick sitta och prata i lugn och ro.

När jag kom hem kom solen fram och det blev en helt underbar eftermiddag, jag tog med mej handarbete och satt ute på verandan länge, jag sydde och njöt .På något vis får man lite energi och det går lite lättare när solen är framme. I dag har jag sytt fast brodyren på den lilla klänningen och så har jag varit ute i Boa och Lotta hängde upp tröjorna som jag stickat och hoppas att det kanske finns någon som vill köpa dem till materialkostnad.

I morgon förmiddag blir det dammsugaren och trasan som gäller, det är ganska skönt att inte ha något speciellt inbokat utan jag kan göra det som faller mej in.

Lite ´kyligt hela dagen kl. 19.45 -11,1 grader, nu ska jag se på Antikrundan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar