lördag 16 februari 2013

Lördag


Jag har haft två sega dagar, jag var ju så duktig i torsdags med att städa av och damma så gårdagen blev riktigt dryg. En titt in till grannfrun och sen fredagshandling fick dagen att gå och även idag har det varit lite drygt, men jag gjorde mej en tur i till samhället för att köpa mej en tidning och jag tog vägen över Norra Skoga när jag åkte hem. I Hamra kom en bil ifatt med och när jag åkte över vägkorset här ute följde bilen efter mej ända hem till trappen och ur kliver en glad fru Bratt, kul.

Vilken tur vi har att vi bor så nära Norge så att vi kan glädjas åt deras framgångsrika skidskyttar, jag säjer bara Tora Berger, vilken kvinna och vilket go. I dag har jag inte tittat på något skidskytte alls för det förstod man att svenskarna inte hade någon chans. En del kanske börjar bli för gamla och en del är för unga, ett generationsskifte.

Tre ynka pelargoner har tittat upp idag om allt går bra ska det bli åtta men det vet man inte. Dessa små ger en verkligen ett hopp om att det ska bli ljusare, snön försvinner och det blir varmare ute, man kan sitta och fantisera lite om hur och vad som ska planteras, tankar kommer om påskliljorna i krukor som jag planterat under flera år kommer upp mellan körsbärsträden. På tal om körsbärsträd har jag ett som ska tas bort innan någon olycka händer. och när jag ändå sitter och drömmer kan jag tänka på när alla kor och kalvar kommer hit på grönbete, hoppas att det blir en lång fin sommar.

Men nu drar tiden iväg och klockan har blivit 19.00 och termometern visar +-0 grader, kvällen kommer att tillbringas framför TV:n med stickning och lite osthjärtan. Ha det så bra alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar