onsdag 22 december 2021

Nu vill jag säja God Jul till alla släktingar och vänner

 som är in och kikar på min lilla blogg och även anteckningsbok för mej själv.

Om ett par timmar ska jag koka mej en kaffetår, provsmaka några kakor och sätta mej i lugn och  ro och inta julen. Jag kan berätta att i mitt kök doftar det av nystekta revbensspjäll, griljerad skinka och så har jag precis satt in en Janssons frestelse i ugnen. Lotta och jag bestämde att jag inte skulle lägga in sill själv då vi har några burkar men så fick jag se inläggningssillen och då kliade det i fingrarna, jag gör en inläggning ändå, jag började förbereda lagen, socker och vatten i en liten gryta och så skulle det ju vara ättika och kryddor men tyvärr jag hade ingen ättika, i bakhuvudet finns en tanke att någon fick sista skvätten i flaskan.

På förmiddagen var jag till grannarna med en julblomma sen en tur till ICA och hämtade mina sista varor som jag beställt on-line, det är ju jättebra och man behöver inte stå i  affärer och trängas eller vänta i kö.

I morgon är det planerat lilla julafton hos min syster i Torsby, så gott det ska bli att sätta sej och äta god mat bland sina närmaste samtidigt som det är så sorgligt att det fattas några, det är 13:de julen som inte Stellan finns. 

Nu ska jag torka av diskbänken, lägga på hallmattan och tända juleljusen.

Ha en underbar julhelg, jag ska försöka att bara njuta med umgänge med familj läsa, lösa korsord och bara slappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar