söndag 20 juni 2021

Åskväder på gång igen

 Jag sitter här och lyssnar på åskan, den besöker oss ganska ofta tycker jag, i stort sett varannan dag. Jag är så tacksam att jag har mina böcker att fördjupa mej i  när ovädren kommer, då kurar jag ner mej i soffan på altanen, gärna med en pläd över benen och det mullrar på avstånd kan det vara lite njutbart men om det är blixt och dunder samtidigt står håren rakt ut på armarna. Just nu är det nog Hagforstrakten som får ovädret.

Men gudskelov, gräset växer riktigt bra och jag gillar ju att klippa, det får ta tid, jag rastar emellanåt, äter lite lunch eller tar en fikapaus, ibland kommer det någon förbi och det kan bli en pratstund. Jag har kommit till det stadiet att städning och putsning inte är det viktigaste i livet men jag ska i alla fall torka av köks-och badrumsgolv och dammsuga lite till midsommar, matjessillen är inköpt lite färskpotatis och jordgubbar ska inskaffas och jag har bestämt mej för att inte stå framför spisen och laga mycket mat, det får bli enkelt  och dyker någon upp hoppas jag att det duger med det som finns hemma.

I går fikade vi, mina grannar Siv och Ulf, och som de flesta ungdomar tittade vi på mobilerna, jag tog ett foto på Siv, hon är ju lika fin både in- och utvändigt och vi övervägde om vi skulle visa det för alla.Vi bestämde oss och kan tänka hela 115 personer gillade fotot. Kul tycker jag. 

Just nu är det så mörkt att utebelysningen har tänt sej, åskan har avtagit lite men det regnar. Kommande vecka blir det väl att fischa och pynta med blommor, torsdag har jag läkarbesök i Hagfors och tandläkarbesök i Ekshärad så egentligen har jag tre dagar på mej att städa över och klippa gräs och göra inköp.


Trevlig Midsommar kära ni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar