lördag 19 september 2020

Första halvan av september har gått

och nu så stå vi strax inför oktober. Hoppas verkligen att det fina höstvädret får vara kvar hos oss länge då vi behöver ljuset inför kommande vinter.

Förra lördagen, en vecka idag var det begravning efter kusin, hon gick bort 4 april så det har varit kremation, urnan på ett bord i koret, det var en fin upplevelse måste jag säja, efter högtiden i kyrkan sattes urnan ner, förunderligt är livet.

Sen har veckan rullat på. i tisdags var jag till dotter i Torsby, vi hade en liten mysstund med fika, god äppelkaka och sen prat och lite handarbete, på hemvägen följdes vi åt till Dollarstore, det var just inga kunder där så vi strosade runt, plockade i kundvagnen lite saker, jag klarade mej riktigt bra då notan gick på 242 krono annars är det lätt hänt att man ser saker som är billiga, man plockar ner i vagnen men vid kassan kan det bli en stor summa.

På onsdag började församlingens symöte, det kändes faktiskt riktigt bra att träffas och allting börjar återgå till det vanliga, men vi höll avstånd, och vi spritade händerna, drack kaffe med eget fikabröd.

I dag har jag varit till lilla Clara som fyllde 1 år 14 augusti, eftersom jag hade beställt Lars Lerins senaste barnbok till henne, den levererades vecka 35 så dröjde det tills idag innan jag kom iväg. Vilken förtjusande liten flicka, inte blyg, glad och pigg det var minsann inga sura miner, och vilket förtjusande litet pekfinger hon har. hon hade roligt tillsammans med storasyster Saga. Hoppas att det går bra för dem i framtiden.

I kväll ska jag naturligtvis se på Postkodmiljonären och sedan Muren, ett program som överraskade mej, liksom Fråga lund kan man ju lära sej något under lättsammare förhållanden, det tycker jag om. Kanhända att det blir några varv på stickningen  men senare på kvällskvisten blir det korsordslösning i NWT och VF, det är liksom helgens höjdpunkt.

Nästa vecka trodde jag att det var lugnt, men icke, september är hos mej en månad med bara normala kostnader man har men i torsdags kom brevet från Region Värmland, du är välkommen till Folktandvården torsdagen den 24 september kl 12.40 och det vet vi ju alla att så snart man öppnar munnen på det stället försvinner pengarna snabbt och inte är det roligt men det får gå.

Ha det bra i höstsolen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar