söndag 2 februari 2020

0202 2020


Nu hör jag av mej efter några veckors uppehåll. Min förmodade galla har gjort sej känd en gång till och nu var det dags att uppsöka vården. Jag hade turen att få träffa en fin läkare som hade tid för mej, undersökte mej och lyssnade på mej, ordinerade provtagning och remitterade till Ultraljud och gav goda råd. Vi förmodar att det var en kanelbulle som utlöste eländet denna gång. Man blir försiktig när man inte vet när nästa anfall kan komma.

Det är tråkigt för jag avstår från saker som jag gärna vill delta i, bland annat ett barndop i går som jag var ledsen över att jag inte kunde vara  med om, men det blir ett besök i hemmet i stället

I dag ska vi vara glada över att solen skiner, helt underbart, det har varit dagar som varit hur deprimerande som helst, det har ju inte blivit riktigt ljust på hela dagen, regnet som rinner utmed fönstren, det har varit bättre med lite snö och några grader kallt, det är lerigt här hos mej, bilen är skitig och i morgon ska jag till bilprovningen, ibland tycker jag att de har ett riktigt dåligt arbete att vara under blöta leriga bilar,  hoppas att det går bra för mej för jag vet hur det känns när man sitter där med lapp på rutan, man skäms och tårarna rinner, ett bromsrör brast när besiktningsmannen var ute och provkörde bilen, när jag slutade tycka synd om mej var jag tacksam att det hände på bilprovningen så att jag inte skadade någon annan. Den här gången ska det gå bra.

Ja så här känner jag det, lite tråkigt, jag mår inte direkt toppen, det blir oroligt när allt inte fungerar till 100% men det kanske kommer att kännas bättre när jag varit på ultraljudet och fått provsvaren och jag vet vad jag ska rätta mej efter.

I dag ska jag försöka vara ute så mycket som möjligt i det fina vädret, vi ska ju ändå vara glad över att det inte är kallt, strömförbrukningen stiger inte i höjden som den gjort under januari och februari tidigare år, det är bra för plånboken. Nu kommer vi ju närmare våren, jag börjar tänka på att odla lite, det ska bytas blomjord, det är lite förberedelser inför nästa årstid.

Ha det bra kära vänner, det ska jag också försöka ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar