tisdag 15 maj 2018

Årets första gräsklippning



I går körde jag ut gräsklipparen och faktiskt, den startade trots att bensinmätaren visade att det inte fanns något bränsle. Då kom jag på att i slutet av november när klipparen var inställd för vintern och snön låg som ett täcke här ute så kom min danske granne som var här med sin lille gosse och de har varit ute och åkt snöskoter och så klart blev det bensinstopp för dem, kan man tänka att ingen i grannskapet hade någon dl bensin att ge till dem men i min gräsklippare fanns det lite kvar så han fick slanga upp lite så att de kunde hämta hem fordonet och tydligt var att det räckte även till för klipparen att komma ut.

Efter ett par varv på gräsmattan stängde jag av klipparen och när jag försökte starta igen fungerade inte knappen till klipparaggregatet, många fula ord for genom min skalle, ska det nu bli reparationskostnader på den här saken också, jag som var så glad att jag betalat den sista avloppsräkningen. Bäst att skaffa hem bensin så att Granbergs kan komma och hämta apparaten, men ibland har man turen med sej, när jag fyllde på bensin och startade så fungerade allt , Hurra sa jag till mej själv och i förmiddags var  jag ute och klippte ungefär hälften och avsikten var att jag skulle klippa klart i eftermiddag men mina krafter tröt, jag var ute och åkte med bilen och det var så varmt att min mobiltelefon la av, det har jag aldrig varit med om, den meddelade att på grund av värmen fungerade inte telefonen annat än om jag behövde larma. Så, jag har legat raklång i soffan och läst, det är så underbart med dessa stunder i böckernas värld, Diana Gabaldons böcker är fantastiska. ett gott råd, LÄS DEM.

För övrigt händer det ju inte särskilt mycket, det blir det vanliga, mat, tvätt, dammsugaren som behöver lufta på sej och jag själv tar promenader. I dag har det inte promenerats särskilt mycket men det ska bli en dusch ganska snart och sen blir det en stund ute på verandan, det är ju hur ljuvligt som helst att sitta ute till sent på kvällen, tända ljus när solen går ner och det gör den inte förrän vid 22-snåret här när vädret är som bäst.

I morgon ska gräset bli färdigklippt och strax är pingsthelgen här, jag tycker att den helgen blev förstörd när annandagen togs bort.

Ha nu en ljuvlig helg och sola med förstånd, det är lätt gjort att man bränner sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar