torsdag 5 september 2013

Torsdag


Vaknade till en gråmulen morgon men jag kände mej belåten ändå, jag har rentvättade fönster och bytt lite gardiner så nu blir det nog bara en putsning på insidan av rutorna när det nalkas advent. Jag sydde gardiner till hallen igår, just nu hänger de rakt ner får se om jag kanske sätter dit ett spetsomtag, min orkidée som blommat sedan tidigt i våras har jag flyttat till hallfönstret, jag är så innerligt trött på den och nu tycker jag att det ser ut att komma knoppar på de andra stänglarna, ja den får stå ett tag till.

Jag blev sugen på att åka till Torsby i eftermiddags, jag behövde en sorts garn och så handlade jag lite på Toria bla bollkrysantemun med rätt färg, jag hittade inga här hemma. Jag  har nog blivit gammal för när jag stod  i kassan hörde jag en röst jag kände igen men rösten kände inte igen mej först, Lena i Lekvattnet, så roligt att se dej.

Jag köpte med mej munkar och var till syster och drack kaffe, där var de redo för en golfrunda, alla har sitt planerat och jag ramlar in både här och där oanmäld.

Nu väntar jag besök av en liten kille som ska sälja jultidningar för första gången, det har varit barn som jag inte känner igen hit som säljer tidningar men jag har inte köpt några för jag har väntat på att något av grannbarnen ska komma.

I morgon ska jag se efter om jag har några korgar att sätta kryssen i, de ska jag ta till kyrkogården för begonierna där ser slitna ut och de måste tas bort nu.

I kväll blir det TV och ny stickning, ljuslyktor är tända och det är dags att stanna till. Klockan 18.50 + 15,8 grader och molnen känns regntunga.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar