torsdag 3 mars 2011

Torsdag

Denna dag blev inte lik någon annan.

Jag gjorde ju morgonpromenaden åt frukost och började stryka det sista jag hade. Helt plötsligt fick jag för mej att jag skulle rätta till lite i klädkammaren och garderoberna. Någonting föll mej in att jag måste rensa bland mina kläder, gammalt, slitet och för litet ville jag ta bort, samtidigt började jag med det som jag gruvat mej för under 1½ år. Jag började plocka bland Stellans kläder, någon gång måste jag börja, men det känns som ett stort svek. Under tårar och ångest har jag nu plockat bort det mesta, vissa saker sparar jag för de är inte ivägen för mej, men så känslosamt, hoppas att jag tycker det blir bra efter ett tag.

Nu har jag varit hos grannarna Marianne och Bo och druckit eftermiddagskaffe och när jag kom hem tycker jag att det känns lite bättre. Nu är i alla fall sovrummet städat och jag skall fortsätta dammsuga resten av huset för det blir ganska dammigt när man håller på med kläder.

I morgon är en annan dag och då skall jag försöka se det ljusa i tillvaron, men idag känns allt SKIT.

Vädret har varit vackert +1,2 grader kl 17.35

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar