onsdag 26 januari 2011

Onsdag

Idag är det en mellandag, inget inplanerat och det var ju tur för det har ju varit kallt idag och inte så inbjudande att åka ut med bilen. Men, varje dag har ju sina vardagliga sysslor som man gör, och dem har jag gjort.

Vid lunchdags kom Lotta hit och hon hade semlor med sej. Vi åt lite lunch först och sedan kaffe och semla. Proppmätt, men det var gott. Sitter och stickar en stund och kommer på att jag behöver till apoteket. Har börjat med att åka till apoteket innan mina mediciner är helt slut för oftast är det något som inte finns hemma. Mina mediciner är inga konstigheter och man förväntar sej att de finns på apoteket. Jag förstår ju att de har bestämmelser att följa, men det blir en extra resa speciellt besvärligt för de som inte bor nära och kanske inte har bil.

Såg ett gripande TV-program igår kväll. Sofias änglar. Tänk att det finns så goda människor som hjälper till när det blir elände och sjukdom i familjen och att de har vetskap om att mannen har en begränsad tid att leva. Jag har svårt att förstå att de för barnens skull orkar vara normala och visa glädje men kroppen hjälper väl till där också. Ofattbart stark familj trots att de ju även visade sorg över det som skall hända.

I morgon är jag hundvakt till Bosse Sigfridson, har kanske något att berätta om hur dagen varit tillsammans med honom.

En vacker men kall dag. Temp kl 18.00 -18,4 grader.

1 kommentar:

  1. Hej mostra!
    Ring in till ditt apotek och be dem ta hem dina mediciner. Blir inte en resa extra då.
    Själv såg vi bara början på Sofias änglar, sen var det plötsligt sport på tv:n. Konstig tv vi har, tycker jag.

    SvaraRadera