söndag 15 januari 2023

230115

 Hej och god fortsättning på nya året. Som ni kanske märker har jag haft juluppehåll från mitt bloggskrivande, en hel månad!!! Ock mina vänner det är inte bara skrivandet som legat på is, viljan har saknats. Det känns inte alls glädjande att skriva om den dyra elen, bensin-och dieselpriserna och de höga matpriserna, av någon underlig anledning så finner man sej i de högre kostnaderna och man pratar inte så mycket om dem längre. Jag är nöjd om jag kan betala mina räkningar, kan köpa den mat jag vill ha och att kunna köpa en bukett tulpaner ibland. 

Jag såg på TV i fredags kväll på Postkodmiljomären, en enda person vann över 25 miljoner kronor, detta förstår jag inte, inte behöver jag så mycket pengar på något vis, det viktigaste för mej är att alla får vara friska och att jag någon gång under året kan skänka en slant till Cancerfonden och Hjärt-Lungfonden. Jag tror inte att mycket pengar ger lycka. Jag är lycklig över min familj och goda vänner.

Det har varit lugnt och fint under julen, de danska grannarna kom på måndag i julveckan och skulle åka hem 2 januari, men på grund lite krångel med bilen, dåligt väder och ishalka fick de stanna här tills i  måndags och de kom lyckligt hem, och vi kunde fira Emíls 11-årsdag.

Jag har plockat bort nästan allt julpynt, granen står kvar både ute och inne men jag tar lite i taget mellan skidskytte och matlagning, jag har även börjat sticka strumpor, Hantverkstán har fått hem så trevliga garner Sox och de finns i fina färgkombinationer, det är sysselsättning för mej. Jag har tovat ett par vantar och tossor också, det är riktigt trevligt.

Nu ska jag invänta damernas masstart, det gick ju inte så bra för herrarna i dag heller. Dagens middag gjorde jag igår, Midnattspaj med tomatsallad.

Nu hoppas jag att snön som kommit regnar bort och att det inte blir ishalka igen.

Var försiktiga när ni går ut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar