söndag 11 december 2022

3:dje söndagen i advent

 Jag har nyss kokat en mugg te, plockat fram kex och pepparkakor samt gräddädelost, det blir min eftermiddagsfika tillsammans med levande ljus och en nyutslagen amaryllis .Det passar nu när det blivit mörkt och det är lite kyligt ute.

I dag har jag inte alls varit aktiv med något, det har ju varit skidskytte på TV och jag har suttit och tittat och så har jag ju strumpor att sticka. I fredags kväll plockade jag fram köttfärs så igår stekte jag julköttbullarna. Jag gjorde även en rullad och lade i saltlake och de ska stå ungefär en vecka. Sånt här ytcker jag om att göra,  en sillhink ska jag köpa till veckan när fiskbilen kommer så att jag kan fixa till inläggning.Skinkan ligger i kylskåpet och väntar på att bli griljerad. Härligt.

Nästa vecka behöver jag städa lite, det bir sämre och sämre med detta ju äldre jag blir men jag ska väl göra lite ändå. OCH så ska granen kläs, tomtarna kommer fram ur sina gömmor, enris ska plockas, lite i alla fall och så hittar man på något mera. Men på fredag 16 december är det begravning efter en kär och nära granne  här i kapellet. Den dagen tar vi det lugnt.

Sen kommer måndag i julveckan och då anländer de danska grannarna, Det ska bli så fint när det tänds upp i storstugan och det blir liv och rörelse på byvägen.   

Ha en bra vecka och var rädda om er.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar