tisdag 2 juli 2019

Semestertider


Många har säkert börjat sin sommarsemester och jag kan bara önska alla lediga några fina veckor för det behövs efter en mörk och tung vinter. De flesta människor har säkert semesterveckorna planerade på ett eller annat sätt, njuta av sol och bad för en del, andra ska fixa till sina hus eller torp och man kan hoppas att vädret bli bra, någon dag med regn och inneväder kan också vara njutbart.

För mej innebär året att jag har ständig semester, jag gör det som faller mej in och jag försöker att inte känna att jag måste göra vissa saker för att andra tycker det,  jag tycker om min frihet och de människor som jag umgås med.

Jag känner glädje och tacksamhet till till de Ukrainska ungdomarna som bor här i mitt timmerhus, de har rödfärgat huset och målat innertaket på verandan, dörren och runt fönstren och jag är så nöjd och belåten. Så bekymmersfritt att ha sådana gäster, de åker iväg på morgonen och kommer tillbaka på kvällarna, de jobbar säkert 10-12 timmar varje dag även helger. Det är fina ungdomar som bor härute naturligtvis kan vi inte prata med varandra men en tjej talar engelska sen får man använda sej av gester.

I lördags var jag ju på kalas, mycket trevligt kan jag säja, massor av god mat och trevliga människor, både gamla och nya bekantskaper, tipspromenad och uteaktiviteter av olika slag samt en stå-uppkomiker var där. En lite annorlunda men mycket trevlig tillställning. Tack för att jag fick komma.

I går var det blandat väder kan jag tycka, sol. åska och regn, och i går kväll fortsatte åskan mullra och det regnade rejält, det är obehagligt med åska på kvällar/nätter ja även dagtid om det är nära.  I dag är det betydligt svalare.

Nu ska jag göra mej i ordning och göra mej en tur till kusin med fru i Öjenäs och umgås med dem en stund.

Ha en bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar