onsdag 20 mars 2019

Vårvinter


Trots att jag lovat att jag inte ska skriva mer på min blogg börjar det klia i fingrarna på mej. Nu känns det efter en lång snöig och halkig vinter som att vi börjar komma till den finare årstiden. Visst är det fint med vinter och den vill jag inte vara utan men i år tycker jag att den har känts tung och motig, men vilken tur att det har varit så mycket skidsport på TV , i stort sett varje dag har jag följt åkarna både på längden och tvären. Jag kom av någon anledning att börja se på den australiensiska serien "Hemma igen" och den föll mej i smaken, vackra vyer och lagom mycket spänning. det passar mej.

Onsdag förra veckan hade jag läkartid på Sjukhuset i Torsby, ett av vinterns sämsta väglag med snömodd och elände efter vägen så det var till att ha god tid på sej. Ett i stort sett bra besök men eftersom jag är både rädd och osäker infann sej inte det rätta förtroendet för kirurgen så jag bestämde mej för att vänta till hösten med operationen, jag haltar väl på ett tag till.

Mina pelargoner och tomater och har kommit igång och det börjar bli dags för omplantering, även apelsinkärnorna har börjat visa sej i krukan, det är ju lite roligt. I går var jag ute i det fina vädret och plockade mej påskris och snart ska alla hönsen få komma ut på verandan och riset ska dekoreras med lite påskpynt, alltså nu åker granriset 18/19 i soppåsen.

Nu ska jag koka mej en kopp kaffe och sätta mej ute på verandan i det vackra vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar