tisdag 27 november 2018

Tisdagskväll


Det är kallt ute och i denna vecka börjar jag förbereda mej för advent, jag ser att det är flera som har plockat fram sina adventsljusstakar och tänt belysningar i buskar och granar och det är så vackert. I går satte jag belysningen och ljusslingan i granen, jag var ju tvungen att prova om ljusen fungerade å de fick smyglysa i går kväll men i dag är det släckt och jag ska försöka vänta tills fredagskväll.

Adventsstakarna har också kommit fram och där är det lite plock med dessa det är ju alltid någon stake som har ett trasigt ljus och det kan vara lite sökande och letande efter extralampor till 7- och 5-armade stakar men nu har jag ljus i alla, stjärnan och ängeln lyser men jag har en vit ganska stor  adventsstjärna som jag inte hittar, jag sa till Lotta att jag undrar om jag lagt den i en kasse och inte sett efter utan lagt tidningar i och kastat, man vet inte men jag har ett ställe kvar att kolla efter om den kan finnas men det blir inte förrän i morgon som sökandet påbörjas.

Mina tomtar har kommit fram och får ny frisk luft och de blir säkert lite rosig på kinderna nu ska jag placera ut mina saker på bordet sätta ljusslingor i balkonglådor och enbusken på trappen, visst är de en fin tid vi står inför.

Man ska inte säja God Jul för tidigt, i torsdags när jag hämtade bilen på verkstaden sa jag denna önskan till tjejen som var på kontoret och hoppades att vi inte skulle ses där på denna sida året, men, idag var jag där igen, ett skärande ljud som jag trodde kom från bromsarna var anledningen till återbesöket, killarna provkörde och kollade om det fann något i bromsarna som kunde ställa till oljudet men de hittade inget fel, hur kan det bli så här för ljudet är riktig störande.

Så var det ju det här med dörrkransar som jag blev så tagen av när det var 11-kaffe i torsdags, det var så roligt och jag kunde ju inte tro att jag skulle duga till att göra en sådan, inte världens vackrast men ganska bra för att vara första gången så i går eftermiddag blev det pysselafton och hoppas att jag får tag på halmstommar så att jag kan göra några fler, nu förstår jag Ernst när det gäller najtråd, gud så bra att ha och fint att arbeta med.

I morgon ska jag rensa mossa och göra iordning ljusstaken för att tända det första ljuset i advent på söndag morgon och innan dess tänker jag baka en adventskrans och baka en mjuk pepparkaka.

Önskar all en fin 1:a advent, i dag är det 1 år sedan jag fick en ny knäled.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar