tisdag 13 november 2018

Tisdag kväll


Egentligen så tycker jag inte att jag har någonting att skriva om för senaste veckan har varit eländig tycker jag, så dimmigt och mörkt så även mitt sinne har varit olag i slutet av veckan, usch och fy säjer jag, jag har alls inte mått bra av detta väder och nu hoppas jag att det snart kommer lite snö så att det blir ljusare.

I lördags jag tog mej i kragen och åkte iväg för att hugga mej en gran och tall att ha ute vid fågelbordet och som vanligt så måste jag stjäla dessa ute i skogen. I min enfald trodde jag ju att jag var ensam ute i skogen men det var jag inte, jag hamnade i ett område där det pågick älgjakt, jag åkte förbi två jägare som säkert fikade och fortsatte min färd, det är ju inga autostrador ute i skogen och jag fick ett möte, ja åkte ur vägen så gått det gick och i den mötande bilen satt Fredrik, han var också ute på jakt inte efter gran utan älg. Så kan det gå, jag blev lite försiktig och åkte in på en annan väg, jag lyssnade efter bilar eller skällande hundar, det var alldeles tyst och rätt om det var stod granen i vägkanten, fram med yxan och högg så mycket jag orkade, stoppade in granen i bakluckan och fort ut till stora vägen, puh det gick bra denna gången också tills i går när jag var på Gummiverkstan kom en man in och sa till mej, "jag såg när du stal granen" han skojade med mej men han åkte förbi mej och såg vad jag hade i bakluckan.

I  går eftermiddag kom Lotta o Eilert och jag fick hjälp med att få ordning på fågelbordet och jag
fick mina barrväxter i marken och det blir ett litet skydd för fåglarna. Jag är så tacksam för den hjälpen för jag fixar inte detta själv. Bättre belysning ska det bli härute för nu har jag skaffat ny glaskupa till lyktstolpen och Jonas är så snäll och ska hjälpa mej med detta.

Jag var på Bilprovningen i går också och med ombesiktning som resultat så klart, en styrled som ska fixas och dessa olycksaliga lampor, två positionsljus ur funktion och felaktig ljusbild på ett halvljus, ja så är den bittra sanningen men jag har i alla fall fått på vinterdäcken, kollat kylarvätskan och vindrutespolning, tack snälla Fredrik och alla som hjälper mej.

Influensasprutan ha jag fått idag, så många gubbar och damer som var där och trångt var det men det gick undan med en rasande fart, jag handlade lite och när jag kom hem ringde Siv och hon kom hit och fikade, en trevlig stund, just nu är jag proppmätt jag har stekt saltsill med lök och gräddsås i ugnen och det var riktigt gott med lite salt mat, det blev över så jag har till lunch i morgon.

I kväll blir det "Det sitter i väggarna" för mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar