tisdag 20 november 2018

Så fint väder det blev i all hast, förmiddagen har varit grå men helt plötsligt kommer solen fram och många fåglar kommer till fågelbordet, jag har inte sett just någon domherre tidigare i höst men idag är det både damer och herrar här ute plus ett flertal andra arter.

Jag har sagt stygga ord för en stund en, Lotta kom hit med härligt kaffebröd och vi fikar, jag berättar att barntröjan som jag stickar har jag gjort fel på, rundstickning, och i söndags upptäckte jag att jag gjort halsringningen på ryggen, stycket  skulle vara längre bak så det var inget annat än att repa upp och jag började med en ärm istället men i går kväll kunde jag inte låta bli utan jag tog till mej stickningen och gjorde klart bakstycket trodde jag, när jag skulle visa Lotta på detta och vi upptäcker att jag gjort samma fel igen kom de fula orden, rejäla sådana så nu ska det rakas igen och nu får jag försöka göra rätt.

Jag har plockat fram den röda duken till altanbordet och till helgen ska nog tomtarna få komma fram och jag ska börja pyssla med både det ena och det andra, det ska bli roligt. Jag har börjat kolla på kakrecept och jag har bestämt mej för några sorter, jag gör dubbla satser och delar med mej men först måste jag bli bättre i min rygg, hela gårdagen var jag krokig, jag orkade inte räta ut mej riktigt, i dag känns det lite bättre men jag ger mej inte på bakningen ännu.Jag måste berätta att i går åt jag den första lussekatten och den smakade så gott, grannen Linnéa och Noah bjöd på brödet och det blev en trevlig kaffe/pratstund.

Och bilen, den kommer att bli en riktig dyrgrip på torsdag kväll när bromsarna blivit fixade, lampor och styrled lagades i går och samtidigt upptäcktes att bromsarna var slitna så på torsdag ska detta ordnas till, det är inte billigt sa PB men det måste ju ordnas till vare sej det är före eller efter jul och det är ju mitt ansvar att se till att de fungerar både för min egen och andras skull, men det är inga roliga pengar som ska läggas ut.

I morgon ska jag klippa till mej hos Lotta på Ellington. Ha en bra vecka alla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar